Dessa SI-leder...
2010-03-25 / 20:46:47 / Allmänt

Har just nu så ont i mina sakorialeder. Tidigare har kortisonsprutor hjälpt mig jätte bra men nu de senaste tre ggr så har det inte get någon effekt. Hatar det hindrar en så mkt och jag har så svårt för att vara stilla. Men har nog just nu inte så mkt val utan att låta bli att göra något mer än det som måste göras. Skulle så gärna vilja ut i trädgården och rensa upp det jag inte han i höstas runt alla buskar innan all grönska börjar sätta fart på riktigt. Men ska ge det en ärlig chans att inte göra något i helgen så får vi se om det blir bättre. Hoppas på det. Något jag oxå är frustrerad över är jobb situatinen vill kunna jobba mer än det jag gör. Så man kan få lite pengar över i fikan så att man kanske skulle kunna ut och resa och inte alltid vara hemma. Tänk för 9år sedan jobba jag 150% det gick hur bra som helst och tjäna massa pengar kunde göra precis vad jag ville. Men sen tog spondartriten fart och satte käppar i hjulen för mig så frustrerande. Och bara för att man är sjuk så får man lida för de både smärtmässigt socialt och ekonomiskt. Vad är 2800kr att leva av på 50% aktivitetstöd. Inte jag som valt att få detta skittet. Tur man kan jobba något för tänk en heltids aktivitetstöd är inte mer än 5600kr i månaden. Det är inte klokt och tyvärr så kostar det mer när man är sjuk än frisk så den ekvationen går inte ihop precis.

1 Kommentarer
Anonym:

Hej!

Jag är 38 år, fick min diagnos Bechterews i somras, efter 18 års värk o kämpande att övertyga sjukvården att nåt är fel! Har positiv HLAb27, haft irit, ont som attan i bäckenet alla år. Nu i våras så ont i bröstkorgen att jag sista natten jag jobbade inte kunde gå ens 20 meter... (jobbar som sjuksköterska på en akutmottagning). Får nu TNFalfa-hämmare via dropp som hjälpt mycket. Men jag känner att jag kan inte jobba heltid. Max 5-6 timmar. Förstår dig fullkomligt! Sökte lite info på nätet och hittade din blogg. Första ggn jag skriver så här. Ha det gott!

MVH

Susanne



SKRIVET DEN: 2010-09-20 KL: 22:17:40



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: