Lilleman & annat smått & gott
2010-06-10 / 00:05:58 / Allmänt

I fredags var han med hos oss till halv ett. Vi var hos Mats som jag nämde tidigare. Han hade en lekstuga som var placerad i sandådan. Som W älskade den. Han gick där och lekte både inne i stugan och i sandlådan. Han kalla hela tiden titta titta titta.... Sen i lördags så storstäda vi bilen det var välbehövligt kan jag säga. Men oj vad fin den blev nästan som ny. Baksättet skulle dock behöva en kemtvätt som barn kan smutsa ner och även hund för den delen. På kvällen passa vi alla tre pojkarna. Vi grila och de fick även se på avatar. Den tyckte de om att se... Hade så många frågor och var så nyfikna! Söndagen var min plan att sova lääänge men ja hyfsat länge blev det väl men andra gången jag blev väckt av besök så gick jag upp. Em spendara vi på Nova köpte fina grillbestik som såldes till halva priset. Av rosenträ... Måndag då var det jobbe dag igen och hu för vilket väder regnet forsa ner från himlen. Sur blev man. Vänjer sig fort vid sol och värme. Men när det kommer 30mm regn så får man lov att gnälla lite tycker jag. Flickan jag passar hon älskar att vara ute men det gick inte en sådan dag. Och hon tyckte nog det var tråkigt. J kom med Achilles som vi ska passa i några dagar och även hans son W. Honom hämta vi på dagis. Han gör en så glad bara han ser att man kommer för att hämta honom rusar han mot oss och vi får en sån bamse kram och ett vrål JAAAA... På vägen hem somna han faktiskt i bilen vilket nästan aldrig händer så han måste varit trött. Så därför somna han inte förrän vid tio men då fick han möjlighet att prata med sin pappa sen somna han så gott. Dagen efter så fick han först leka lite med E innan han skulle till dagis vi hade gärna haft honom hela dagen. Sen så stängde dagis tidigare så vi hämtade honom redan kl 14. Och denna Tisdag så var vädret bättre igen så vi packa biolen med tre killart och tre hundar ner till Rövarkullan. De gillar de jätte mkt. Spela boll leta efter rövare bada fötterna och grilla... W lova jag redan på Måndagen att han skulle få bada i badkaret med en massa bubblor. Så Tisdag kväll så ville han inte vänta längre han hämta bubblorna och gav dem till mig och mena att nu ska vi bada. Det fick han! Vi lät honom välja ut vad han ville ha med sig i badet det blev lego och en ko, häst och en gris. Jag tog även med hans traktor men nej den fick inte bade den skulle inte vara blöt. Så en massa lek och plask i badkaret och lite utanför stod på schemat. Sen var han så trött så han fick knappt på sig pyjamasen innan han hade somnat. Idag var min plan att han skulle få sovmorgon men se han vakna lite innan halv sju. Så vi steg upp tog det lugnt mös och åt en god frukost. Sen väl på dagis så ville han inte riktigt lämna mig. Men det gjorde han sen efter några kramar och lite prat bla att hans mamma kom hem idag och hämta honom lite tidigare på dagis. E kom inte till mig förrän efter kl tio så dagen blev lite annorlunda än den vanligtviss är. Mikaels mamma kom henne tyckte hon om en person att köra med och få precis som man vill. Även idag bjöds vi på lite sol mellan molnen. Så i em kunde vi vara ute. Då trivs hon som allra bäst. E & C hade vi sen på em/kväll Leena hade köpt en studsbol som C hade jätte roligt me E prova den oxå men han var lite förlång. I morgon är jag leeeedig på dagen jippi skönt behöver sova och städa. Så ser min dag ut i morgon... Och sen kommer lilleman då blir det mys Sov så jätte gott ni alla... Natti natt!!!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: