Stockholm
2010-09-27 / 23:22:53 / Allmänt

I helgen som var åkte vi min älskling och Ellen upp till stockholm. Körde upp lite innan kl:17 nästan direkt efter jag slutade jobba. Bilresan upp var dryg då det var en olycka med en lastbil och några personbilar så att ta sig förbi det tog nästan en timme. Sen efter en massa mil så vräker regnet ner och vägen var dålig så då fick vi ta det lite lugnt. Vår plan var att vi skulle vara framme till tolv på natten då inkluderad med ett stopp och äta middag. Men halv två checka vi in på hotellet. Lagom trött var man. men innan vi landat så blev kl: tre på natten. Sen sängarna var hårda som sten så sömnen blev vad den blev, mör och seg i kroppen jobbigt att ta sig ur sängen. Men vi vill ju ut på stan. Möte upp Ellen och Sussie vid kl:13. Sen gick vi på drottninggatan och en väldigt kort snabbis på NK. Hitta en trevlig affär Zara. Oj där hade jag kunnat handla mkt till Mikaels kusinbarn och en av mina bästa vänners dotter. Okej priser och finna kläder. En slappe tur till hotellet blev det runt kl:17 Ellen och hennes bror kom förbi. Vid kl:19,15 begav vi oss mot st Ericksplan eller vad det nu hete. Vi gick ditt var typ 2km men det var en lång seg backe så det tog sin tid med att knuffa rullstolen upp för det. Åt på en resturang där kommer inte ihåg vad den hete. men riktigt god mat & dryck trevlig personal & hjälpsam. Till sist men inte minst åkte jag och min älskling till Göta Lejon för att se Blue man group WoW vilken "föreställning" ni som har biljetter eller har turen att få tag på tveka inte utan se det. Värt var enda krona. Men ville inte att det skulle vara slut 90min bara rusa iväg. Kändes som knappt 30min. Hemåt gick färden vid tolv i går. Det gick jätte bra hemma vid kl:19. Kunde bara gått illa för min väns körkort men hon hade riktig tur. Puh tur.... Ja helgen var helt fantastisk. Men hade velat hinna med att se mer av stan och lite andra affärer än det vi har hemma. Men men det får bli en annan gång. Det var lidingöloppet denna helgen så stockholm var verkligen full av folk. Alla hotell var uppbokade.... Nu så blir det nya tag med att packa och göra vid hos farmor innan vi flyttar.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: